
تعداد نشریات | 26 |
تعداد شمارهها | 447 |
تعداد مقالات | 4,557 |
تعداد مشاهده مقاله | 5,379,997 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,580,061 |
بررسی عوامل مؤثر بر بازاریابی صادراتی فرش دستباف استان کرمان | ||
توسعه و سرمایه | ||
مقاله 7، دوره 3، شماره 2 - شماره پیاپی 6، اسفند 1389، صفحه 139-158 اصل مقاله (690.63 K) | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22103/jdc.2010.1927 | ||
نویسندگان | ||
عباس شول* 1؛ علیرضا فتحی زاده2؛ ایمان حکیمی3؛ محمدرضا نامدار4 | ||
1عضو هیأت علمی دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان | ||
2عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور مرکز سیرجان | ||
3عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور مرکز رفسنجان | ||
4دانشجوی مدیریت صنعتی دانشگاه ولی عصر رفسنجان | ||
چکیده | ||
امروزه ایران با رقابت شدید در حوزة فرش از سوی کشورهای شرق و جنوبشرق آسیا روبهرو است و از طرفی کشور چین با ورود کالاهای ارزان قیمت و تقلبی به بازار جهانی، اقتصاد بسیاری از کشورها از جمله ایران را تهدید میکند. با توجه به این مهم بر آّن شدیم تا عوامل مؤثر بر بازاریابی صادراتی فرش دستباف استان کرمان را مورد بررسی قرار دهیم. به منظور جمعآوری دادهها 70 پرسشنامه در اختیار صادرکنندگان، واردکنندگان، افراد آگاه در اتاق بازرگانی و شرکت سهامی فرش در استان کرمان قرار گرفت که در مجموع تعداد 39 پرسشنامه به طور کامل تکمیل و جمعآوری شد. همچنین برای تجزیه و تحلیل دادهها از آزمون دوجملهای استفاده گردید. نتایج تحقیق حاکی از تأیید روابط معنیدار میان هر یک از چهار عامل استراتژی، مدیریت، عوامل محیطی و آمیختة بازاریابی و بازاریابی صادراتی فرش دستباف است. | ||
کلیدواژهها | ||
صادرات فرش؛ بازاریابی صادراتی؛ فرش دستباف؛ صنعت دستی کرمان | ||
مراجع | ||
- الوداری، حسن، (1384)، بازاریابی و مدیریت بازار، چ دوم، انتشارات دانشگاه پیام نور، کاتلر، فیلیپ و گری آرمسترانگ، (1385)، اصول بازاریابی ، ترجمه بهمن فروزنده، چ هفتم، نشر آموخته. - دفت، (1381)، مبانی تئوری و طراحی سازمان، مترجم: علی پارسائیان و محمد اعرابی، چ دوم، دفتر پژوهشهای فرهنگی. - دنیادیده، (1379)، علی؛ بررسی علل سقوط ارزش اقتصادی فرش دستباف ایران در بازارهای اروپا،مرکز تحقیقات فرش دستباف ایران. - کاتلر، فیلیپ،(1382)، مدیریت بازاریابی، تجزیه و تحلیل، برنامهریزی، اجرا و کنترل، مترجم: بهمن فروزنده، انتشارات آتروپات. - کاتلر، (1379)، فیلیپ و گری آرمسترانگ، اصول بازاریابی، مترجم: علی پارسائیان، انتشارات ادبستان. - ونوس، داور و همکاران، (1385 )، تحقیقات بازاریابی : نگرشی کاربردی، انتشارات سمت یاوری، حسین، (1373)، نگاهی به قابلیتهای فرش دستباف از نظر ایجاد اشتغال مولد و درآمد، مجله تعاون، شماره 35، ص 14 تا 17. - Anderson, E, Day GS , Ranga VK (1997)," Strategic channel design". Sloan Manage Review ; 38: 59-69 (summer).
- Cho, S., Baek, S., & Kim, J. (2007), Exploring artificial intelligence based data fusion for conjoint analysis. Expert systems with Applications, 32 (1), 1-11.
-Czinkota MR, Ronkainen IA.(1998) International marketing forth worth , TX: The Dryden Press.
- Jaworksi BJ, Kohli Ak (1993). Market orientation, antecedents and consequences J Mark; 57(3): 53-70 [July].
- Maurer and Liu, (2007), Developing effective e-recruiting websites: Insights for managers from marketers, Business Horizons 50 (4)(2007), PP. (305-314).
- Rust Roland T, Thompson Debora V (2006). How does marketing strategy change in a service- based world? The service- dominant Logic of Marketing. Armonk, NY: M.E. sharpe.
- Vargo Stephenl, Lusch Robert F.(2004), Evolving to a new dominant Logic for marketing. J Mark; 68 (1): 1-17.
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,136 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 611 |